onsdag 13. august 2008

Kokk Sandra

Dagen startet med en helt vanlig tur til butikken for å kjøpe melk og brød(nektariner). Hjemme spiste jeg frokost med niesen min, også så vi litt på TV. Så bestemte jeg meg for å gå en til tur. Ned til pyramiden og opp igjen. Da jeg kom hjem var Ole og Markus kommet på besøk, og de begynte å herje med både meg og Astrid. De sprang etter oss ute på altanen, og oppå taket til boden. Etter en stund låste Ole oss ute, så jeg sprang over på den andre siden for å låse opp ytterdøren. Imens hadde Ole fyllt opp en stor bøtte med vann, og når jeg åpnet døren fikk jeg en isklad dusj hevet på meg. Jeg var helt gjennombløt, og kunne ikke la være å hyle. Markus kom springene bakfra og holdt meg fast. Etter mye om og men fikk jeg endelig revet meg løs, kommet inn, tørket og skiftet. Det var gøy, kan man si. Morsommme brødre jeg har.

Når det kom til middagen, var det min tur til å være kokk siden det bare var Astrid og meg hjemme. Så tenkte jeg: Skal jeg la en 10-åring få lage mat til meg, som så vidt vet hvordan man blander Oboy, eller skal jeg stikke ned på butikken og handle litt.. Jeg gikk på butikken. Og jeg handlet. Varer jeg aldri har handlet før, og ikke har lest noen plass at man kan blande. Men jeg kjøpte det likevel. Hjemme igjen når jeg stod på kjøkkenet og stekte kjøtt, og mixet diverse grønsaker tenkte jeg at dette kom til å bli en katastrofe. Men når det var helt ferdig, var det UTROLIG godt! Til og med kresne Astrid syns det var utsøkt, utenom kantarellen da. Pappa fikk også smake, han likte alt utenom salatbønnene. Også bakte jeg skillingsboller til dessert. De var best når de kom ut fra ovnen, varme og deilige. Nå er de litt tørre og kalde. Ellers møtte jeg Ida og Sandra. Sandra kom med den gledelige nyheten at hun skal besøke meg i høst en gang! :D Og Ida viste meg bilder fra språkreisen til Malta.

I morgen reiser jeg hjem, men før den tid skal jeg besøke my brothers i byen og lage middag til dem. Så skal jeg spille mot Ole i guitar hero, og klare bossen han ikke får til. Tilslutt må jeg hjem, og det blir godt fordi nå begynner jeg i tillegg å bli syk. Vil ligge under en varm dyne, med kakao og muffins og alt det der du sa min kjærest, med deg. Så nå må jeg komme meg hjem snart!

Gud nait. Har forresten gått over 14000 skritt i dag. WUHU

Nyeste bildet av meg; på fisketur!
Fytti helvete så bleik jeg var! hahahah OG STYGG

Ingen kommentarer: